טיול לאמריקה או טיול לבריטניה

טיול לאמריקה או טיול לבריטניה? האם יש הבדל גדול בין התרבות האמריקאית לתרבות הבריטית?

טיול לאמריקה או טיול לבריטניה, מה היית בוחר? שתיהן מדינות ענקיות עם סט תרבויות משלהן. האם יצא לך לחשוב שישנם הבדלים בין התרבויות? יתכן שחלקכם שקוראים את זה כבר עשו את הטיול לשתי המדינות וחוו את ההבדלים התרבותיים הגדולים ממקור ראשון, בעוד שאחרים אולי תוהים האם האמריקאים והבריטים שונים כפי שהם נראים בטלוויזיה. כדי לענות על השאלה הזו, החלטתי לעשות קצת מחקר, אז אם אתה מעוניין ללמוד עוד על נושא זה, המשך לקרוא!

הבדלים בשפה

אחד ההבדלים הברורים ביותר בין אנגלית אמריקאית לאנגלית בריטית הוא ההגייה. אמנם יש קווי דמיון רבים, אבל יש גם כמה הבדלים בולטים באוצר המילים. לדוגמה, למילה זבל האמריקאים משתמשים במילה טראש (trash) בזמן שהבריטים אומרים רביש (rubbish). יש מילים שנשמעות דומות אבל אומרות דברים שונים בכל מדינה. לדוגמה, ג'ינס באמריקה יקרא פנס (pants) שפירושו מכנס, ואילו באנגליה פירוש המילה יהיה בקטגוריה- מכנסי ג'ינס. שטיח (carpet) הוא פריט המשמש לקישוט בבריטניה, אך carpet בארצות הברית הוא חומר ריצוף. ישנם גם הבדלים באיות, כגון צבע- color באמריקה לעומת colour באנגליה וכן הוספת U בעוד מילים שדומות. למרות שההבדלים האלה יכולים להיות מבלבלים, הם יכולים להיות גם כיף ללמוד עליהם!    לחץ כאן כדי ללמוד עוד הבדלי מילים.

הבדלים בנימוסים

טיול לאמריקה או טיול לבריטניה

נימוסים טובים חשובים מאוד הן בארצות הברית והן בבריטניה. עם זאת, ישנם כמה הבדלים. לדוגמה, בארה"ב, זה נחשב לא מנומס לשאול שאלות אישיות של מישהו שזה עתה פגשת. לעומת זאת, בריטים נוטים יותר לשאול שאלות אישיות בשלב מוקדם של שיחה. כמו כן, באופן כללי, האמריקאים נוטים להיות יותר לא רשמיים מאשר בריטים. לדוגמה, אמריקאים משתמשים לעתים קרובות בשמות פרטיים כשהם פוגשים מישהו חדש בעוד שהבריטים בדרך כלל משתמשים בתארים (מר, גברת, מיס וכו') ושמות משפחה. לבסוף, גם נימוסי השולחן שונים בין שתי התרבויות. בארה"ב, מקובל להרחיק את המרפקים מהשולחן בזמן ארוחה, בעוד שבבריטניה זה מקובל לחלוטין. גם אם אתה מוזמן לארוחה שים לב שבאמריקה, זה נורמלי לחלוטין להשאיר אוכל בצלחת שלך, בעוד שבבריטניה זה נחשב גס רוח.

עבודה ולימודים

טיול לאמריקה או טיול לבריטניה

מוסר העבודה בארצות הברית שונה מאוד מזה שבבריטניה. באופן כללי, אנשים בארה"ב עובדים שעות ארוכות יותר ולוקחים פחות ימי חופשה. הם גם נוטים להתחיל לעבוד מוקדם יותר בחיים. גם מערכת החינוך בארה"ב שונה. ילדים מתחילים את בית הספר בגיל 5 (או לפעמים צעירים יותר). המכללה מתחילה בדרך כלל כשהם בני 18-22. לעומת זאת, באנגליה ילדים לא הולכים לבית הספר עד גיל 7 והמכללה מתחילה בדרך כלל כשהם בני 18-21. ישנם כמה הבדלים גם לגבי אופן מימון החינוך: באנגליה יש לסטודנטים בדרך כלל גישה לחינוך אוניברסיטאי בחינם, אך רק אם הם לומדים מקצועות מסוימים. בינתיים בארה"ב הלימודים בקולג' הפכו כל כך יקרים שסטודנטים רבים לא יכולים להרשות זאת לעצמם ללא הלוואות מבנקים פרטיים ומקרנות ממשלתיות.

נ.ב. כל מה שאיי פעם ראיתם בסרטי קולג' על החוויה עם מסיבות הבריכה והמסיבות הענקיות זה רק באוניברסיטאות גדולות המכילות  בסביבות ה50 אלף סטודנטים.

מזון ומשקאות

אחד הדברים הראשונים שתבחין בטיול לאמריקה הוא האוכל והמשקאות. אמנם לשתי התרבויות יש קווי דמיון, אבל יש גם כמה הבדלים מרכזיים. לדוגמה, בבריטניה מקובל לשתות תה עם חלב וסוכר, בעוד שבאמריקה הקפה הוא המלך. וכשזה מגיע לאוכל, האמריקאים נוטים לאכול מנות גדולות יותר מאשר עמיתיהם הבריטים. יש את חלקן ההוגן של מסעדות מזון מהיר, אבל בארה"ב יש מבחר גדול יותר של אפשרויות קולינריות מגוונות כמו טאקו, המבורגרים, בוריטוס, נאצ'וס, פיצה ונקניקיות. אם זה גורם לך להזיל ריר, אז אולי כדאי לך לבקר באמריקה!

הבדלים בדתות ובחגים

טיול לאמריקה או טיול לבריטניה

הטיול לאמריקה חשף כמה הבדלים דתיים מעניינים בין שתי התרבויות. בבריטניה, הנצרות היא הדת השולטת, בעוד שבאמריקה יש מגוון רחב יותר של דתות מיוצגות. ההבדל הבולט ביותר הוא שבאמריקה, יש אחוז גבוה יותר של אנשים המזדהים כאתאיסטים או אגנוסטיים. ניתן לראות את המגוון הזה של אמונות דתיות באופן שבו כל תרבות ניגשת לחגיגות החגים. בבריטניה, חג המולד נחגג כחג דתי, בעוד שבאמריקה, נפוץ יותר לראות חגיגות חג המולד באופי חילוני יותר. לדוגמה, האמריקאים חוגגים עם עץ מואר ולא עם עץ אשוח מעוטר. היו גם הבדלים באופן שבו נחגג ליל כל הקדושים. בעוד שעבור הבריטים ליל כל הקדושים הוא בעיקר חג המכוון לילדים עם הרבה טריקים ותלבושות, עבור האמריקאים הוא התפתח למשהו שפונה גם למבוגרים, הודות לתחרויות גילוף דלעת ומסיבות תחפושות.

הבדלים בתקשורת

המסע לאמריקה הראה לי שיש כמה הבדלים גדולים בתקשורת. לדוגמה, בארה"ב יש לך את ה-CNN שהוא די ימני, ואילו בבריטניה יש לך את ה-BBC שהוא די נטראלי. באמריקה גם התקשורת מלאה באלימות, סקס וסמים. לעומת זאת, התקשורת בבריטניה הרבה יותר מסויגת. ההבדל הזה נובע ככל הנראה מהערכים השונים שבהם מחזיקה כל תרבות. כמו כן, במונחים של בידור, שמתי לב שנראה שהאמריקאים מעדיפים תוכניות ריאליטי בעוד שהבריטים מעדיפים יותר תוכניות מפוארות כמו דאונטון אבי. הטיול לאמריקה גם הזכיר לי שיש כמה הבדלים גדולים גם בפוליטיקה- בארה"ב מספר רב של אנשים יצביעו עבור כל מי שיבטיח לקצץ מסים, לא משנה מה הם יגידו על נושאים אחרים כמו בריאות, חינוך ורווחה סוציאלית. בבריטניה אין לנו באמת את הבעיה הזו מכיוון שברור שזה לא סביר שמישהו יהפוך לראש ממשלה מבלי לטפל קודם בסוגיות חשובות כמו בריאות, חינוך ורווחה סוציאלית.

דברים דומים לגבי ארצות הברית ובריטניה

מבחינה גיאוגרפית, ארה"ב ובריטניה אינן שונות כל כך. בשתי המדינות יש חורפים קרים וקיץ מתון. השטח בשתי המדינות דומה גם עם גבעות מתגלגלות, הרים ואדמות חקלאיות. מבחינת תרבות, לשתי המדינות היסטוריה עשירה שראשיתה מאות שנים. שתי המדינות ידועות גם בספרות, אמנות, מוזיקה וקולנוע.
עם זאת, ישנם גם כמה דברים שונים בארה"ב ובבריטניה. הבדל אחד גדול הוא שארה"ב היא מדינה הרבה יותר מגוונת מבריטניה. בארה"ב יש אנשים מכל העולם שבאו לגור שם, כך שהתרבות מאוד מעורבת. הבדל נוסף הוא שארה"ב היא מדינה הרבה יותר גדולה מבריטניה, כך שיש יותר הזדמנויות לחוות תרבויות שונות בתוך ארה"ב.

לאיזו מדינה כדאי לי לטוס קודם?

Untitled design 20

אם אתה יוצא ונהנה להכיר אנשים חדשים, אמריקה עשויה להיות הבחירה הטובה יותר עבורך. הממלכה המאוחדת ידועה כשמורה יותר, כך שאם אתה ביישן או מופנם, אולי תרגיש שם יותר בנוח. לשתי המדינות יש הרבה מה להציע לתיירים, אז זה באמת תלוי איזה סוג של חוויה אתה מחפש. אם אתה רוצה לחגוג ולחקור אפשרויות שונות של חיי לילה, אמריקה היא כנראה ההימור הכי טוב שלך. אם אתם מתעניינים בהיסטוריה ורוצים לראות כמה מנקודות הציון המפורסמות ביותר בעולם, אז בריטניה היא המקום אליו כדאי לכם ללכת.

אז, לאיזו מדינה כדאי לטוס קודם? זה מאוד תלוי באישיות שלך ובמה שאתה מחפש בחופשה.

מצאו תאריך זול כדי לממש את החוויה שלכם לארצות הברית עם מחיר משתלם ונוח!

יכול לעניין אותך גם

לגלות יעדים חדשים
דילוג לתוכן