השכרת רכב במרוקו

השכרת רכב במרוקו – הטיפים והעצות הטובות ביותר על שכירת רכב ונהיגה במרוקו

נסיעה למרוקו יכולה להיות חוויה מרגשת. עם השווקים השוקקים, הנופים עוצרי הנשימה וההיסטוריה העשירה, יש משהו לכל אחד במדינה הכובשת הזאת. אם תרצו לחקור מעבר לערים הגדולות ולגלות את פניני החן הנסתרות של מרוקו בקצב שלכם, השכרת רכב יכולה להיות אופציה נפלאה עבורכם. הנה כמה טיפים ועצות שכדאי לקחת בחשבון לפני ​​שאתם מבצעים השכרת רכב במרוקו.

תחבורה ציבורית או השכרת רכב במרוקו

התחבורה הציבורית במרוקו טובה, אבל היא לא מעניקה לכם את אותו החופש כמו רכב שכור. על ידי השכרת רכב, תוכלו לחקור את המדינה בקצב שלכם, לבקר ביעדים מחוץ לשבילים, ולטבול את עצמכם בתרבות המרוקאית העשירה. מהשוקים ההומים של מרקש ועד ליופי השליו של הסהרה, מכונית שכורה תתן לכם את העצמאות לשרטט את המסע שלכם מבלי להיות תלויים.

בחירת הרכב הנכון

כאשר אתם שוכרים רכב במרוקו, קחו בחשבון את המסלולים שאתם מתכננים לנסוע בהם. לנהיגה עירונית- מכוניות קומפקטיות יהיו אידיאליות בשל יכולת התמרון ויעילות הדלק שלהן. מאידך, אם אתם מתכננים לצאת לאזורים כפריים או להרי האטלס, רכב שטח או 4X4 תיהיה בחירה מתאימה יותר. זכרו להזמין את רכבכם מראש, במיוחד בעונות השיא של התיירות, כדי להבטיח את הרכב הטוב ביותר לצרכים שלכם.

הכירו את חוקי התעבורה במרוקו

החוק המרוקאי מחייב את כל הנהגים והנוסעים לחגור חגורות בטיחות. מגבלות המהירות דומות לישראל במספרים שלהם- 60 קמ"ש באזורים עירוניים, 90 עד 100 קמ"ש בכבישים פתוחים ו-120 קמ"ש בכבישים מהירים. שימו לב למגבלות המהירות שכן מצלמות מהירות הן דבר שיגרתי במרוקו.

נהיגה במרוקו, במיוחד בערים גדולות כמו טנג'יר, רבאט, מרקש ופאס, יכולה להיות די דומה לניווט במטרופולינים עמוסים אחרים ברחבי העולם. הכבישים עלולים להיות צפופים, וכנראה שתתקלו בתנאי נהיגה עירוניים אופייניים. מעניין לציין כי נפוץ לראות חמורים מושכים עגלות בעיירות במרוקו. עגלות אלו נצמדות לרוב לקצה הימני של הכביש, וחשוב לנקוט משנה זהירות בעת עקיפתן. גם כלבים משוטטים עלולים להימצא לצד הדרך, אז שימו לב גם אליהם.

זכרו, הנהיגה היא בצד ימין של הכביש במרוקו. כמו כן, היו מודעים לסגנונות הנהיגה והתמרונים הייחודיים של נהגים מקומיים, שעלולים להיראות קצת כאוטיים לזרים.

השוו מחירים להשכרת רכב במרוקו עוד היום לממש את הטיול הבא שלכם לשם

הכבישים במרוקו

הכבישים המהירים הראשיים במרוקו בדרך כלל במצב טוב ומטופחים, למעט האזורים ליד מרזוגה בדרום והרי האטלס הגבוהים. אין צורך ברכב 4X4. ניווט בערים גדולות יותר כמו מרקש, לעומת זאת, עשוי להציב כמה אתגרים. הניגוד בין נהיגה באזורים כפריים לערים גדולות יבוא לידי ביטוי. שימו לב שכבישים באזורים הכפריים יכולים להיות צרים, מפותלים ומוארים באופן גרוע ללא מעקות בטיחות.. היו מוכנים לתנועה כבדה הכוללת קטנועים, חמורים, אוטובוסים, גמלים, עגלות צפופות והולכי רגל.

חוקי התעבורה לא תמיד נאכפים בקפדנות, מה שעלול להוביל להתנהגות נהיגה בלתי צפויה. תיירים הבוחרים לנהוג באזורים אלו צריכים להיות מוכנים לכך וצריכים לנקוט משנה זהירות.

ראוי לציון לנהיגה במרוקו הוא השימוש הנפוץ בצופרות מכוניות כאמצעי תקשורת. הצפירה יכולה לסמן מגוון מסרים, החל מבקשה לפנות את הדרך ועד להבעת הכרת תודה (הלוואי שהיה אצלנו ככה גם בישראל) על כך שנתנו לכם לעקוף. אל תהססו להשתמש בצופר שלכם בעת הצורך!

כבישי אגרה נפוצים במרוקו, במיוחד בין ערים או בכבישים מהירים ראשיים. אגרות האגרה נמוכות יחסית לסטנדרטים האירופיים, והן נעות בין 5 ל-60 דירהם מרוקאי (MAD). תקבלו כרטיס בכניסה לכביש האגרה ותשלמו ביציאה. בנוסף, סביר שתתקלו בכיכרות במהלך הנסיעה.

כיכרות במרוקו

הכיכרות מתחלקות לשתי קטגוריות – כיכרות ללא רמזורים: חוקי התעבורה בכיכר כזאת הם כמו בישראל, לגבי הזכות קדימה. כיכרות עם רמזורים: אם אתם בתוך הכיכר, תצטרכו להיכנע לתנועה מימין עם אור ירוק. אם האור שלכם ירוק כשאתם נכנסים לכיכר, יש לכם זכות קדימה.

לשכור רכב יהיה כיף ומגניב אבל האם נהיגה במרוקו היא משהו בטוח בכלל?

נהיגה במרוקו בדרך כלל בטוחה, אבל היא דורשת רמה מסוימת של מוכנות ומודעות. כמו בכל מדינה, תנאי ונהלי הנהיגה עשויים להשתנות במידה רבה. באזורים עירוניים כמו מרקש וקזבלנקה, התנועה יכולה להיות כבדה וכאוטית במקצת, ולעתים קרובות נהגים מפגינים התנהגות אגרסיבית. גם מצד האזורים הכפריים לא הכי פשוט, תנאי הדרך עלולים להיות בלתי צפויים, ומטיילים עלולים להיתקל בסכנות כמו בעלי חיים או כבישים לא מסומנים. הבנת כללי הנהיגה המקומיים, הקפדה על הגבלת מהירות, ערנות (במיוחד בלילה), ונקיטת אמצעי זהירות נוספים בזמן נהיגה בכבישים כפריים יכולים לעזור להבטיח חווית נהיגה בטוחה במרוקו. בקשר להשכרת הרכב שלכם במרוקו – שימו לב שהונאות מכוניות במרוקו אינן נדירות. בידקו תמיד את חברות ההשכרה מהן תרצו לשכור את הרכב כדי לוודא שאתם לא הופכים לקורבן של רמאים.

עלות השכרת רכב במרוקו

התעריף היומי עבור השכרת רכב במרוקו נע בדרך כלל בין $25 ל-$40 דולר, כאשר העלות המדויקת משתנה בהתאם לדגם הרכב. להגברת האבטחה, רצוי לבחור במכונית עם תא מטען מסורתי בניגוד להאצ'בק. זה עוזר להסתיר את המטען שלך מגנבים פוטנציאליים, ומפחית את הסיכון לפריצות. לגבי עלות הדלק במרוקו, כיום עומד על כ-4 דולר לליטר. ראוי לציין כי רכבים עם מנוע דיזל מציעים לעתים קרובות צריכת דלק טובה יותר מאשר מנועי בנזין, מה שעלול לעזור לכם לחיסכון בצריכה שלכם.

ביטוח השכרת הרכב שלכם

הכרחי שיהיה לכם כיסוי ביטוחי מתאים בעת השכרת רכב במרוקו. בידקו עם חברת השכרת הרכב שלכם לגבי אפשרויות ביטוח זמינות, כולל ויתור על נזקי התנגשות (CDW) והגנה מפני גניבה. אל תשכחו לעיין בתנאים וההגבלות בקפידה כדי להבין אם יש השתתפות עצמית או לא.

להשוואת מחירי השכרת רכב במרוקו לחצו כאן

יכול לעניין אותך גם

לגלות יעדים חדשים
דילוג לתוכן