היער השחור

חלק קטן מגן עדן: היער השחור שבגרמניה

היער השחור שבגרמניה הוא אחד המקומות היפים ביותר על פני כדור הארץ, עם עצים ירוקים, נחלים נוצצים ועיירות קסומות. אזור זה של באדן-וירטמברג כונה "הנשמה של המדינה" וזה מפני השלווה והיופי שיש לו. אנשים מגיעים מכל רחבי גרמניה לבקר בו מדי שנה. אם יש לכם זמן בזמן שאתה מטיילים בגרמניה, חשבו לצאת לטיול לפחות ליום שלם לאזור המיוער המקסים הזה. הנה כמה הצעות נהדרות לדברים שאפשר לעשות ביער השחור במהלך הטיול שלכם!

היופי הטבעי הייחודי שביער השחור

היער השחור בגרמניה

גן עדן לחובבי טבע הממוקם בדרום מערב גרמניה. עם ההרים הנישאים, היערות השופעים והאגמים הצלולים שלו, קל להבין מדוע. למרות שזה יעד תיירותי פופולרי, היער הזה עדיין מרגיש פראי וטבעי לחלוטין. וזה רק חלק מהקסם שיש בו. מה שבאמת מיוחד עוד יותר במקום הזה הוא שמקומיים רבים שומרים על מסורות בנות מאות השנים שלהם, כמו עבודות יד והכנת אוכל – חלקם ללא כל נוחות מודרנית! ישנם פסטיבלים רבים לאורך השנה שבהם תוכלו לחוות את המסורות הללו ממקור ראשון!

עובדות מהנות על היער השחור

נשות היער השחור חובשות כובע שחושף את מצבן המשפחתי- נערות לא נשואות חובשות כובעים אדומים, נשים נשואות כובעים לבנים, ואלמנות כובעים שחורים. עובדה מהנה נוספת היא שיש כביכול יותר חמורים מאנשים ביער השחור. בממוצע כל משפחה מחזיקה כשלושה חמורים המשמשים להובלת סחורות לשוק או לחרישת השדות. חלב חמורים מוערך מאוד מכיוון שהוא מכיל הרבה פחות שומן מחלב פרה וניתן לשמר אותו זמן רב יותר מבלי להתקלקל.

חלב חמורים

בנוסף לגידול פרות, חזירים, תרנגולות, עיזים וכבשים הם מגדלים גם גידולי דגנים כמו חיטה, שיבולת שועל, שיפון, שעורה, עדשים ועוד.. כשהרומאים הגיעו לגבול היער השחור לפני כ-2000 שנה הם נתנו לו את השם סילבה ניגרה (Silva Nigra) שפירושו בלטינית היער השחור.

ווצבארנהף (Vogtsbauernhof)

ממוקם בלב היער השחור, בית אירוח עם חווה שיגרום לכם להרגיש כאילו חזרתם אחורה בזמן. עם בנייני העץ והסביבה המוזרה שלו, קל להבין מדוע זהו אחד מיעדי התיירות הפופולריים ביותר בגרמניה. בווצבארנהף תוכלו למצוא גם מוזיאון, מסעדה וחנות. בנוסף תוכלו למצוא שפע של פעילויות מגניבות במהלך שהותכם שם, מטיולי הליכה ורכיבה על אופניים ועד ביקור בערים הסמוכות. בין אם אתם מחפשים חופשה מרגיעה או חופשה עמוסת אקשן ווצבארנהף בטוח משהו שיכול להתאים לכם.

דברים שאפשר לעשות בטיול ליער השחור

1. בקרו בעיר פרייבורג – העיר הקטנה והמוזרה הזו היא שער הכניסה ליער השחור והיא מלאה בבתי חצי עץ מקסימים ורחובות מרוצפים.

היער השחור
2. טיילו ביער – יש אינסוף שבילים ששווה לכם לחקור, לא משנה מה רמת הכושר שלכם.
3. סעו בשוורצוולדבאן (Schwarzwaldbahn) – הרכבת הציורית הזו עוברת בלב היער והיא דרך מצוינת לתפוס את הנוף מבלי צורך לעשות הליכה מאומצת.

היער השחור
4. לטעום את המטבח המקומי – היער השחור מפורסם בגאטו (gateau – עוגת שוקולד טעימה) ובשטרודל תפוחים (Apfelstrudel – מאפה דק עטוף סביב פרוסות תפוחים).
5. ניתן לטייל במעלה הר פלדברג המתנסה לגובה של 1,493, זוהי הנקודה הגבוהה ביותר שתוכלו לראות באזור שם. בראש הר פלדברג מחכים לכם נופים מרהיבים של העמקים שמתחת ואולי אפילו תצליחו להציץ לעבר צרפת מעבר לגבול.
6. למדו על ההיסטוריה של טירת סטאופן (Staufen Castle) – טירה זו נבנתה בסביבות המאה ה-12, אך הייתה צריכה להיבנות מחדש לאחר שנהרסה בשריפה שלוש פעמים במהלך מאות השנים. כיום, מבקרים יכולים ללמוד הכל על החיים בימי הביניים כשהם עוברים בחדרים המשוחזרים שלו.
7. אם אתם רוצים לחוות אורח חיים גרמני אותנטי, אז שווה לכם ללון באחד מבתי ההארחה המסורתיים של האזור. המוסדות המשפחתיים הללו מציעים חדרים נוחים, ארוחות דשנות ואירוח ביתי שיגרום לכם להרגיש ממש בבית תוך דקות ספורות!

שאוינסלנד (Schauinsland)

הר ביער השחור שמתנשא לגובה של 1,284 מטר (4,212 רגל), הוא נחשב לפסגה הגבוהה ביותר בחלק הצפוני של היער השחור. מפסגתו יש תצפיות מצוינות על מישור הריין העליון ואל הרי הווז' בצרפת. בימים בהירים מאוד אפשר אפילו לראות עד לאלפים השוויצרים.

מפלי טריברג (Triberg Waterfall)

מפלי טריברג הם אחת האטרקציות הפופולריות ביותר ביער השחור. הם ממוקמים בעיירה טריברג וקל להגיע אליהם ברכב או בתחבורה ציבורית. גובה המפל 163 מטר והוא המפל הכי הגבוה שתוכלו למצוא בגרמניה.

היער השחור  היער השחור

המבקרים יכולים לצאת לטיול קצר לראש המפל או להסתובב סביבו בשביל סלול. יש גם מספר מסעדות ובתי קפה בקרבת מקום, מה שהופך אותו למקום נהדר לבלות בו יום.

התניידות ביער השחור

הדרך הטובה ביותר להתנייד ביער השחור היא ברכב. תוכלו גם לקחת רכבת או אוטובוס, אבל הם יכולים להיות יקרים ולקחת יותר זמן. אם אתם אנשים הרפתקניים, אתם תמיד יכולים לשכור אופניים! רק הקפידו לארוז הרבה חטיפים ומים, מכיוון שיש מעט מקומות לעצור בדרך. הרבה מהכבישים ביער צרים אז הקפידו להיזהר בדרך. במיוחד יש להיזהר בנסיעה בלילה, מכיוון שחלק מהכבישים ביער השחור אינם מוארים היטב.

הזמן הטוב ביותר לביקור ביער השחור

האביב הוא הזמן הטוב ביותר לבקר ביער השחור. מזג האוויר נוח והפרחים פורחים. גם הקיץ הוא זמן נהדר לבקר שם, מכיוון שהימים ארוכים ויש המון הזדמנויות ליהנות מהחוץ. עם זאת, אם תרצו להימנע מההמונים, הסתיו הוא זמן יפה להיות ביער, מכיוון שהעלים משנים את צבעם והאוויר צח. החורף יכול להיות קסום גם כן, עם שלג כבד שהופך את הנוף לסצנה מיוחדת מתוך אגדה. עם זאת, לא משנה באיזו תקופה של השנה תבקרו, בטוח שתתאהבו בפרוסת הגן עדן הקטנה הזאת עלי אדמות.

10 האטרקציות הטובות ביותר ביער השחור

יכול לעניין אותך גם

לגלות יעדים חדשים
דילוג לתוכן