היין הטוב ביותר באירופה

היין הטוב ביותר באירופה – מדריך למקומות הטובים ביותר לטעימות יין

חלק מהיין הטוב בעולם מגיע מאירופה, וההיסטוריה של ייצור היין של היבשת נמשכת מאות שנים אחורה. רוב האנשים בארצות הברית חושבים על צרפת כשהם חושבים על יין אירופאי, אבל יש עוד הרבה מקומות נפלאים לטעימות יין באירופה אם אתה יודע איפה לחפש! מהיקב הגדול ביותר באיטליה ועד התעשייה הצומחת בצורה יפה בפורטוגל, הנה כמה מיצרני היין והיעדים הטובים ביותר באירופה כדי לקבל את כוס הווינו הבאה שלך.

היין הטוב ביותר באירופה

למה בכלל כדאי לטוס בשביל זה?

אירופה היא ביתם של כמה מהיינות הטובים בעולם. עם האקלים המגוון והאדמה העשירה שלה, היבשת הזאת מייצרת מגוון רחב של יינות המושלמים לכל אירוע. אפשר ממש לומר שאין כמו כוס יין משובח. הטעם, הארומה, תחושת היוקרה כשאתם לוגמים… זו חוויה שלא דומה לשום דבר אחר. ואם אתה חובב יין, אז אין מקום טוב יותר להתפנק מאשר באירופה. אחרי הכל, זהו מקום הולדתם של כמה מהיינות האייקוניים ביותר בעולם. מצרפת לאיטליה, מספרד ועד לגרמניה, יש כל כך הרבה מקומות שונים שכדאי לחקור – ולכל אחד יש את פרופיל הטעמים הייחודי שלו.

מערב אירופה

יש הרבה מקומות נהדרים לשתות יין במערב אירופה, אבל חלקם בולטים מעל השאר. הצרפתים ידועים בבורדו והשמפניה המעולים שלהם. בין היינות האדומים האיטלקיים ניתן למצוא את קיאנטי וברולו, שלא תמצאו בשום מקום אחר. ובספרד, ריוחה היא חובה לנסות.
אם אתם מחפשים יין לבן, גרמניה ידועה בזכות הריזלינגים שלה. פורטוגל מייצרת כמה יינות קינוח נהדרים, כמו פורט ומדיירה. ואוסטריה מייצרת כמה יינות מבעבעים מצוינים. גם אם אתה האדם הבררן ביותר עלי אדמות, תוכל למצוא יין שישמח את החך שלך באחת המדינות הללו.

צרפת ואיטליה

כשזה מגיע ליין, צרפת ואיטליה תמיד נמצאות בראש כל רשימה. מדינות אלו משכללות את אמנות ייצור היין במשך מאות שנים, וזה ניכר. אזורי היין של בורדו ובורגונדי בצרפת, וטוסקנה ופיימונטה באיטליה, הם מהמפורסמים (והטובים) בעולם. אם אתם מחפשים חווית טעימת יין בלתי נשכחת, אלו המקומות ללכת. עם זאת, יש עוד המון אפשרויות נהדרות שאסור להתעלם מהן.
בצרפת תוכלו למצוא יותר מ-8,000 יקבים הפרוסים ברחבי הארץ, ממש לא חסר שם מקומות לטעימות יין. לה קווט סיינט ז'קוז (La Cote Saint-Jacques) מייצרת יינות איכותיים מאז 1681! המבקרים יכולים לסייר בכרמים ולטעום את האדומים עטורי הפרסים שלהם. שאטו דה פסל ושאטו דה בריסאק – שתי האחוזות הללו הן ביתו של מרתף היין העתיק ביותר על פני כדור הארץ (שראשיתו בשנת 1286) כיף לדעת שהן מציעות סיורים וטעימות לכל מי שמעוניין ליהנות מההיסטוריה מאחורי היין שלהן. תעשיית היין באיטליה מצליחה בצורה יוצאת דופן. שלא כמו בצרפת, הם יכולים להתפאר ביינות איקוניים רבים כמו קיאנטי, ברונלו ואמרונה. כתוצאה מכל התנאים השונים הללו, כולל אקלים, אדמה וטופוגרפיה, הענבים יכולים להתבטא בצורה הטובה ביותר. וזוהי הסיבה שבאיטליה תמצאו מגוון גדול להפליא של יינות, כולל לבנים קלים ואדומים כבדים.

היין הטוב ביותר באירופה

מדריך לסיור טעימות במוזיאון היין בפריז

מזרח ומרכז אירופה

אין להכחיש שחלק מהיין הטוב ביותר באירופה ניתן למצוא במדינות מזרח ומרכז אירופה. אחרי הכל, מכאן מקורם של רבים מזני הענבים הפופולריים בעולם. אם אתם מחפשים לחקור טעימות של כמה יינות חדשים, בהחלט תרצו להוסיף את היעדים הללו לרשימה שלכם. הנה כמה מהמועדפים שלנו:

הונגריה: לחובבי היין ההונגריים, אגר היא ביתו של מקום הולדתו של טוקאג'י אצו – Tokaji Aszú (Tokay)

היין הטוב ביותר באירופה

אחד מזני חתימת היין של הונגריה. העיירה מייצרת יינות מתוקים ולבנים מאז המאה ה-17 ונשארה המקום היחיד עלי אדמות לייצר בצירים מסוגים כאלו. עד כה, יש להם יותר מ-100 דונם של כרמים עם כ-130 זני ענבים שונים. המבקרים יכולים גם לעצור ליד סרוספטק (Sárospatak) הסמוכה, המתגאה בלמעלה מ-400 דונם של כרמים החל משנת 1885.

אוקראינה: אוקראינה הוכרה על ידי אונסק"ו כאזור עם יופי טבעי יוצא דופן מכיוון שהיא מכילה יותר מ-1,500 זנים של ענבים מקומיים על 350 דונם של אדמה. המדינה מציעה למבקרים שפע של אפשרויות בכל מה שקשור לחקר  סצנת היין שלהם. אפשרות מצוינת אחת תהיה הפסטיבל האנולוגי הבינלאומי (Enological Festival) הנערך מדי ספטמבר בפולטבה. הפסטיבל כולל עשרות אירועים הכוללים הרצאות, מפגשי טעימות, תחרויות וירידי מכירות. אבל אולי אחד החלקים הטובים ביותר בביקור באוקראינה הוא שלא תצטרך לארוז לשם שום בקבוק!

קרואטיה: אולי לא מפתיע בהתחשב בכך שהיא גובלת הן בים האדריאטי והן בים התיכון, קרואטיה פיתחה מספר עצום של יינות ייחודיים עם למעלה מ-3,000 סוגים שונים זמינים! האזור כולל למעלה מ-4 מיליון דונם של כרמים ומחולק לשלושה אזורי יין: קונטיננטלית, חופית או ליטורלית, ודלמטי. רעיון פנטסטי נוסף הוא חצי האי איסטריה שבו אפשר למצוא יינות לבנים ואדומים כאחד, כמו בלנדים, וין גרי וזנים מבעבעים. בין היתר, אנחנו אוהבים את Hrvatsko Podunavlje Vinoteque ליד Vinkovci שמתמחה ביינות קרואטים העשויים מענבים מקומיים.

היין הטוב ביותר באירופה

מזרח הים התיכון כולל טורקיה, לבנון, ישראל ועוד..

במזרח הים התיכון יש כמה מאזורי ייצור היין העתיקים בעולם. האקלים כאן מושלם לגפנים, והאדמה עשירה במינרלים. היינות המיוצרים באזור זה הם בעלי גוף מלא ומורכב, עם אחוזי אלכוהול גבוהים. היינות הטובים ביותר מאזור זה עשויים מענבים מקומיים כמו קריניאן, גרנאש ומורבדר. ליינות הלבנוניים יש לרוב תו תבלינים ארומטי שהופך אותם לאידיאליים לשילוב מזון. הם משתלבים היטב עם טלה בגריל, ירקות או מאכלים חריפים כמו מנות קארי. קפריסין ידועה באדומים הנועזים שלה, בעוד שהיינות הלבנים של טורקיה פריכים ויבשים. בישראל לא רק שיש אדומים כשרים מעולים אלא גם זנים לבנים עטורי פרסים רבים. אם אתם מחפשים פינו נואר איכותי, לבנון אולי המקום ללכת אליו. זה אחד המקומות היחידים שבהם הם עדיין מייצרים את המגוון הזה באמצעות טכניקות מסורתיות שאינן כוללות מגע עם העור במהלך התסיסה.

ספרד, פורטוגל ויוון

אי אפשר להכחיש שחלק מהיין הטוב ביותר באירופה ניתן למצוא בספרד, פורטוגל ויוון. האקלים במדינות אלה אידיאלי לגידול ענבים, והמסורות בנות מאות השנים של ייצור היין מביאות ליינות באיכות מעולה. אם אתם מחפשים ליהנות מהיין הטוב ביותר שיש לאירופה להציע, הקפידו לבקר באחת משלוש המדינות הללו-

ספרד- בספרד ייצור היין מתרכז בשני אזורים: לה ריוחה (בצפון) ואנדלוסיה (בדרום). לה ריוחה מייצרת מגוון אדומים טעימים לרבות טמפרניו, קברנה סוביניון ומלבק. אנדלוסיה מייצרת יותר לבנים מאשר אדומים אבל הם טעימים באותה מידה – ביניהם פינו שרי (fino shery), מוסקטל ד'גראנו מניודו (moscatel de grano menudo), מלבסייה בלאנקה (malvasía blanca) וגוד'לו (Godello).

פורטוגל- בפורטוגל ישנם ארבעה אזורים עיקריים לייצור יין: עמק דורו (Douro Valley), ליסבון, אלנט'חו (Alentejo) ובייראדה (Bairrada). מבין ארבעת האזורים הללו, ליסבון היא המוכרת ביותר עם יינות הפורט שלה, כמו גם יינות שולחניים כמו ויניו-ורג'ה (vinho verde) וארינטו (Arinto) מאזור עמק הדורו שלה. אלנט'חו מייצרת מגוון יינות לבנים כמו שרדונה וורדייהו (Verdelho)  בעוד שהאדומים של בייראדה כוללים קברנה סוביניון ופינו נואר המספקים מורכבות כזאת שאי אפשר להשיג במדינות אחרות באירופה.

יוון– אם תרצו לחוות את האיכות של היין היווני, פנו לסנטוריני. ממוקם בים האגאי מול חופי יוון היבשתית, הכרמים של סנטוריני תופסים כ-100 דונם על גבעות התלולות של האי הוולקני הזה. רוסאן (Roussanne ) היא ללא ספק זן הענבים הדומיננטי כאן והחומציות הגבוהה שלו תורמת ליינות הלבנים הייחודיים של סנטוריני. אבל אל תזניחו זנים אחרים כמו מוורוטראגנו (mavrotragano) אסירטיקו (assyrtiko), וויונייה (viognier) אם אתם מוצאים את עצמכם באי הזה אל תפספסו אותם!

יכול לעניין אותך גם

לגלות יעדים חדשים
דילוג לתוכן